1. 黑口黑面:

子女黑口黑面吃飯,匆匆吃罷,就不發一言衝入自己房。

不宜:「我哋唔係要睇你面色,成日都黑口黑面,有邊個得罪咗你呀?」

宜:「似乎你有啲唔開心,係唔係學校有嘢令你激氣,你想講嘅時候,就話我知啦!」

2. 討價還價:

請求子女幫忙做一點家務,他就要求父母解釋為什麼要他做,亦會用不同原因推搪。

不宜:「呢個家你都有份,做少少嘢都唔得,咁叻,你唔好响度住啦!」

宜:「係咪有功課趕住要交?如果真係無時間,唔緊要啦,下次你放假,再幫媽媽手吧!」

3. 「知啦」:

測驗周,子女只顧手機不離手,一叫溫書,就只敷衍答:「知啦!」。

不宜:「剩係識講『知啦』、『知啦』,你真係知?知就唔使剩係拎住部手機唔放,你信唔信我cutWiFi!」

宜:「係咪有嘢唔識?有無嘢我可以幫到你?」

4. 「無手尾」:

子女把穿過的衣物亂放,又會把用過的碗碟留在桌上,沒有「手尾」,令到周圍都亂七八糟!

不宜:主動替子女執拾,或一邊罵,又一邊執拾

宜:「我想你做個負責任嘅人,自己管理好自己嘅物品,你的無手尾會影響到我哋,令我覺得唔舒服!」

5. 「十問九唔應」:

子女回家後悶悶不樂,只把自己關在房間,「十問九唔應」,只說自己沒事。

不宜:大力拍門,說「你發生咩事?係咪有人蝦你?你『十問九唔應』,你想我點?」

宜:「你係咪有煩惱?我好擔心你,無論發生咩事,父母都會企响你身邊,支持你,你可以,就同我哋講啦!」

6. 「烏眉瞌睡」:

子女半夜三更也不願意睡覺,翌日就賴床,沒精打采,遲到上學。

不宜:「一早就話咗你啦,成日都唔聽人講嘢,都唔知半夜三更响度做乜,係咪又打機?」

宜:「哎,係咪好攰呀?我好擔心你夜訓,身體唔好啊!」

7. 「死蛇爛鱔」:

  • 子女「死蛇爛鱔」躺在沙發,只拿著手機,動也不動。

    不宜:「梳化係攞嚟坐㗎,你唔好『死蛇爛鱔』攤响度,正一懶蟲!」

    宜:「麻煩你借一借,我都想坐梳化,你係咪有嘢未諗通?使唔使幫?」

8. 「講你都唔明」:

當想關心子女讀書狀況時,他就會一句「講你都唔明㗎啦!」,然後,拒絕溝通。

不宜:「問你一句喳嘛,使唔使咁講嘢,我係你老豆/阿媽嚟㗎,你識唔識尊重㗎?」

宜:「可能我真係會唔明,但你唔講,我真係無機會明啊!」

9. 「是是但但」:

子女讀書態度隨隨便便,馬馬虎虎,沒有興趣,沒有理想,沒有期望,跟他討論將來,只輕輕回答「是但啦!」。

不宜:「咩『是但』丫,你一啲都唔緊張自己嘅將來,你想第時乞食呀!」

宜:「點呀,係咪讀書有啲辛苦?我係有啲擔心嘅,你想唔想我同你一齊研究下將來讀邊科好?」

10. 「唔好屈我」:

父母想跟子女澄清一些事情,他們就會二話不說:「你唔好屈我,我唔係咁!」,然很就匆匆走入房。

不宜:「你幾時有屈你?問多兩句就咁嘅反應,你無嘢丫嘛?!」

宜:「唔好意思,我頭先誤會咗你,不如你慢慢講,等我明白你。」

開始好容易

w

免費諮詢

如需要諮詢有關處理親子關係,可電郵:csrp@hku.hk,於24小時內以電郵回覆。如需要電話直接諮詢,請於辦公時間內致電:2831 5232

預約工作坊

如對「有計傾」促進家庭和諧家長工作坊有興趣,可請 貴校/ 貴機構直接登入以下報名表格:
或致電:2831 5232 報名

第一次工作坊!

還等什麼?為了建立更好的親子關係,請自組小組或與子女的學校聯絡,詳情請致電:2831 5232,或登入以下報名表格。

(852) 2831 5232

香港賽馬會跨學科研究大樓, 香港薄扶林沙宣道5號2樓

csrp@hku.hk